Nimi: Noora Elki

Ammatti: Data Engineer

Koulutus: Ylioppilas

noora.elki(at)gmail.com

Työssäni puuhailen finanssialan tietojärjestelmien parissa. Uskon, että digipalvelujen hyödyntäminen sote-palveluissa entistä enemmän tulevaisuudessa, voisi nopeuttaa hoitoon pääsyä. Kuitenkin myös lähipalvelujen säilyttäminen on todella tärkeää, sillä kaikkia asioita ei etänä voida hoitaa, eikä liikaa pidä tuudittautua siihen, että jokaisella olisi auto käytettävissään.

Hoitoon pääsyn pitäisi tapahtua mahdollisimman nopeasti, mutta vähintään hoitotakuun rajoissa. Erityistä huolta kannan mielenterveyspalveluiden sekä ensi- ja turvakotipalveluiden saatavuudesta. Korona-aika on kuormittanut terveydenhoitoa ja lisännyt jonoja. Samaan aikaan poliisin tehtävät kotiväkivaltaan liittyen ovat lisääntyneet, eivätkä läheskään kaikki tapaukset edes tule poliisin tietoon. Suomi on myös kärjessä EU:n nuorten itsemurhaluvuissa. Apua tällaisiin asioihin täytyy saada läheltä, sillä mielenterveyspotilaan voimavarat eivät välttämättä riitä avun hankkimiseen, jos sitä varten täytyy matkustaa pitkälle.

Olen analyyttinen persoona, perehdyn mielelläni uusiin asioihin ja nautin haasteista. Parhaiten vaikeatkin ongelmat yleensä ratkeavat yhdessä tekemällä – siihen luotan!