Mäntsälän Kokoomus
Meiltä löytyy monenlaista osaamista, kokemusta, näkemystä ja ymmärrystä. Siksi sydän on oikealla 💙 - myös aluevaaleissa.
Mäntsälän Kokoomus
Eilen pidettiin Mäntsälän Joulunavaus -tapahtuma ja meidän 💙on oikealla porukka oli edustamassa. Aluevaaliehdokaita oli teltalla hyvä määrä ja jaettiin glögiä ja pipareita melko kylmässä säässä. Saatiin meidän teltalle mukavasti ihmisiä ja hyviä keskusteluja syntyi tärkeistä aiheista.
ALUEVAALIEHDOKASESITTELY: PIRJO VAINIO

Ammatti: Sosiaali- ja terveysjohtaja
Koulutus: Terveystieteiden maisteri, eMBA

Olen toiminut sosiaali- ja terveysjohtajana pitkään. Työurani aikana olen ollut kehittämässä muun muassa lääkäri-hoitaja vastaanottomallia, ikäihmisten perhehoitoa, lapsiperheiden perhetyötä yhdessä sitoutuneen henkilöstön kanssa. Näiden lisäksi toki paljon muutakin.

Tällä hetkellä työskentelen kuntalaisten parhaaksi Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymän hallituksen jäsenenä. Aikoinaan muita luottamustehtäviäni olivat perusturvalautakunnan jäsen, kunnanhallituksen edustaja vammaisneuvostossa, varavaltuutettu.

Olen innostunut ja kiinnostunut hyvinvointialueen palveluista ja toiminnasta. Vuosien kokemustani sosiaali- ja terveysjohtajana voitaisiin hyödyntää hyvinvointialueen rakentamisessa, palvelujen kehittämisessä ja päätöksenteossa. Tätä työtä edesauttaa vuosien aikana muodostunut laaja-alainen sote- ja kuntatoimijoiden sekä poliittisten päättäjien verkostoni. Motivaatiotani lisää työskentely kuntalaisten etujen puolesta. Olen hyvä vaihtoehto heille, jotka haluavat vahvaa sotealan osaamista, asioiden läpivientikykyä ja päätöksentekotaitoa omaavan henkilön asioidensa hoitajaksi.

Tulevaisuuden ennakointi- ja arviointikyky sekä kokonaisuuksien hallinta asiayhteyksineen ovat vahvuuksiani. Johtamiskokemukseni on kehittänyt taloudellista ajatteluani ja taitojani tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Ihmisten tärkeiksi kokemia asioita vien tarmokkaasti ja vastuullisesti eteenpäin.

Lähipalvelut ovat tärkeitä meille kaikille, joten niiden saatavuus on varmistettava alueen kunnissa huomioiden eri ikäryhmien tarpeet. Oleellista on myös se, että palvelut toimivat ja ne tuotetaan asiakasystävällisesti. Kuntalaisilta saadun palautteen perusteella asioinnin helppoutta terveyspalveluissa on tarpeen parantaa siten, että tarvittaessa saa nopeat vastaukset yhteydenottoihin ja selkeät toimintaohjeet. Alueen asukkaiden hoitoon ja hoivaan pääsy sekä palvelujen saatavuus tulisi olla vähintään lakisääteisellä tasolla. Hyvänä tavoitteena on odotusaikojen ajallinen pienentyminen. Pidän tärkeänä, että lähipalveluna tapahtuvaa terapia- ja kuntoutustoimintaa jatketaan kunnissa vaikka palveluja keskitetään Kiljavan kuntoutuskeskukseen ja perhekeskuksiin. Tulevalla Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella on noin 4 100 työntekijää. Näistä työntekijöistä on "pidettävä kiinni", sillä kilpailu on kovaa muun muassa puheterapeuteista, psykologeista, sosiaalityöntekijöistä ja sairaanhoitajista. Hyvinvointialueen kustannusten arvioidaan kasvavan kuusi prosenttia vuosittain vuoteen 2026 mennessä. Näin hurja kasvuvauhti on kestämätön. Tuottavuusohjelman toimenpiteiden toteuttaminen on välttämätöntä palvelujen turvaamiseksi.

pirjo.lh.vainio(at)gmail.com

Mäntsälän Kokoomus
Tänään vietetään kansainvälistä päivää naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi. Kokoomuksen kansanedustaja Pihla-Pihla Keto-Huovinen on kirjoittanut todella tärkeästä asiasta hienosti sivullaan 💙
Mäntsälän Kokoomus
Tervetuloa mukaan Joulunavaukseen lauantaina kanssamme!
Mäntsälän Kokoomus
Keski-Uudellemaalle nimettiin aluevaaliehdokkaita ja Mäntsälän listalle heistä kaksi, Juha Korhonen ja Heidi Hoffman

Mäntsälän aluevaaliehdokaslista on nyt täynnä, ja meillä on yhteensä 8 aluevaaliehdokasta. Tällä porukalla on nyt hyvä lähteä tekemään hyvää vaalikampanjaa 💙